A webáruházunk szolgáltatásaihoz cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb szolgáltatást és felhasználói élményt nyújtsuk. Amennyiben folytatod a böngészést és vásárlást. úgy tekintjük, hogy nincs kifogásod a webáruházban használt cookiek ellen. Több információ erről.

Termékek Menü

A webshop nem mumus =vevővédelem az online vásárlások során

Még mai is rengeteg embertől hallom, nem mernek webshopokból rendelni, mert félnek. Félnek, hogy a pénzt elküldik és nem kapnak érte semmit. Félnek, hogy nem jó az áru, amit kipostáz neki az áruház. Egyszóval félnek az átveréstől.

A webáruház üzemeltetőinek igen komoly törvényekben és rendeletekben meghatározott feltételeknek kell megfelelniük, ebbe tartoznak már az uniós szabályozások is. Mivel a vásárlás nem személyesen jön létre, így joggal lehetünk bizalmatlanok a vásárlások alkalmával.

De szerencsére a vevőket igen komoly védelem illeti meg.

1. A legelső és legfontosabb joga a vevőnek, hogy az áru átvételét követő 14 napon belül, elállhat a vásárlástól. A kiszállítás és az elállási jog indoklás nélkül gyakorolható! Ez azt jelenti, hogy ha nem megfelelő a termék (méret, szín, fazon….stb), akkor kézhezvételtől számított 14 napon belül vissza lehet küldeni! Ehhez nem kell mast tenni, mint írásban (postai vagy elektronikus) eljuttatni az elállási szándékunkat a webshop üzemeltetőjének.

2. Köteles-e az online áruház üzemeltetője érdemben válaszolni fogyasztói panaszunkra? 

Igen, az e-mailen vagy postai úton elküldött panaszunkra legkésőbb 30 napon belül köteles az eladó érdemben írásban válaszolni, és ha a panaszt nem tartja jogosnak, köteles ezen álláspontját megindokolni. Az üzletben közölt szóbeli panaszt az eladónak haladéktalanul ki kell vizsgálnia, és ha nem fogadja el igényünket, akkor köteles a panaszról jegyzőkönyvet felvenni, majd azt 30 napon belül érdemben megválaszolni.

3. Milyen lehetőségeink vannak, ha a kereskedő nem teljesíti szerződésszerűen, illetve nem fogadja el a szerződéstől való elállásunkat és nem fizeti vissza az általunk kifizetett teljes összeget? 

Amennyiben a kereskedő nem fogadja el a jogszabályi rendelkezésekkel összhangban álló elállási jogunk gyakorlását, és nem fizeti vissza az általunk kifizetett összeget – mint minden szerződéssel kapcsolatos jogvitában - bírósághoz vagy a lakóhelyünk szerint illetékes békéltető testülethez fordulhatunk.

4. Megilletnek-e bennünket online vásárlásnál is az általános szavatossági és garanciális jogok? Természetesen igen. Hibás termék leszállítása esetén az általános garanciális és szavatossági szabályok alapján első körben kijavítást vagy kicserélését követelhetünk, másodlagosan pedig árleszállítást is kérhetünk vagy végső esetben a vételár visszakövetelésével egyoldalúan megszüntethetjük a szerződést.

5. Hova fordulhatunk, ha a külföldi (egy másik európai uniós tagállamban, Izlandon vagy Norvégiában székhellyel rendelkező) székhelyű vállalkozás nem teljesíti szerződéses és jogszabályi kötelezettségeit? A határon átnyúló vásárlással összefüggő jogvitáknál jogaink érvényesítéséhez (tanácsadás, idegen nyelvű levelezés) a bírósági eljárás előtt az Európai Fogyasztói Központ tud segítséget nyújtani.

Forrás: http://magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/internetes-vasarlas/jogaink-ervenyesitese.html

Ezen felül pedig vásárlás előtt érdemes minden esetben a webáruház Általános Szerződési Feltételit (ÁSZF) elolvasni. 

Márka kereső
Katicáslevél fix

Hírlevél feliratkozás

Csatlakozz Te is!
Mailchimps-popup